czwartek, 21 kwietnia 2016

#2

Czy warto żyć? Czy warto pomagać innym w potrzebie ? Czy warto oddać komuś kawałek siebie ? Jak cenne jest zdrowie? Na te pytania odpowiedziałam już dawno temu gdyż w pewnym okresie mojego życia stałam się bywalcem szpitali. Wczoraj razem z klasą brałam udział w szkoleniu na temat przeszczepień komórek i narządów. Była to godzinna pogadanka podczas której uświadomiono nam jak niebezpieczne jest nadmierne stosowanie leków np. tych z paracetamolem, spożywane alkoholu i innych używek. Takie działania niszczą nasze organy np. płuca, serce czy nerki. Oddając komuś część sobie ratujesz jego życie, robisz coś dobrego. Człowiek nie jest w stanie wyprodukować sztucznych organów i krwi dlatego też ważne jest aby większość z nas była zapisana do krajowego rejestru dawców. Sama, jako małe dziecko, otrzymałam krew i jestem za to bardzo wdzięczna. Nie chcąc was zanudzić powiem tylko, że każdy kto oddaje krew dostaje czekoladę a przy okazji są mu robione badania, które wykluczą możliwe choroby. 

Dzisiejsza mądrość: Jeśli chcesz sprawić komuś radość i uratować życie zapisz się do dawców lub oddaje krew. Nawet po naszej śmierci możemy zrobić coś dobrego dla innych. 
Wasza Stokrotka.

23 komentarze:

  1. Świetny post, szkoda ze nie dodalas swoich zdjec:(

    OdpowiedzUsuń
  2. Osobiście preferuję uratować komuś życię, aniżeli być pokarmem dla robali. Ogromne brawa, za poruszenie takiego tematu. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Temat jest mi bardzo bliski jak już wspomniałam. Zycie ponad wszystko :D

      Usuń
  3. Tak się kiedyś zastanawiałam nad oddaniem organów po śmierci. Dobrze ,że napisałaś o tym :)
    Zapraszam http://natalie-forever.blogspot.com/2016/04/olejek-z-pestek-truskawek.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moja zgoda na oddanie organów po śmierci już jest przy dokumentach :D

      Usuń
  4. dobry post :) ja zadecydowałam, że w raz z moimi 18 urodzinami oddam krew! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. od kilku tygodniu zastanawiam się nad tym, zeby oddać krew, teraz jeszcze bardziej się do tego przekonałam :>
    frydrychmartyna.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że to nie przez czekoladę Cię przekonałam :)

      Usuń
  6. Jestem pod wrażeniem, nie wiele osób umie tak pisać :)
    http://my-victoria-life.blogspot.com/2016/04/my-lazy-day-shopping-centre-selfie.html

    OdpowiedzUsuń
  7. Zdecydowanie warto pomagać :) Sama zastanawiam się nad oddaniem krwi podczas najbliższej akcji na mojej uczelni :)
    http://mirella-view.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Fajne podejście, popieram :)
    http://health-fit-sexy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja krwi niestety oddać nie moge, bo mam złe wyniki :(
    http://dramabeautyy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo mądry post. Warto pomagać :)
    victoriaaprincesss.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Warto pomagać ja postanowiłam że zapuszczę włosy i oddam je później na zrobienie peruki :)
    pOzdrawiam :*
    http://ruudegirls.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Świetny post. :) Zdecydowanie warto pomagać, ponieważ nigdy nie wiemy kiedy sami będziemy potrzebować pomocy... Zgadza się jeśli tylko jest się w stanie oddać krew to warto :) Ja niestety nie mogę :( mimo że bym chciała.
    Dodaję do obserwowanych w wolnej chwili zapraszam do siebie :)
    http://karolajn-el.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również nie mogę oddać krwi ale chcę uświadomić innym jaki to piękny gest :)
      Z chęcią zajrzę do Ciebie :D

      Usuń
  13. Jestem pod wrażeniem, super post. :) Warto pomagać, w jakikolwiek sposób!
    http://ksiazkopinie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo fajny post, gdy tylko będę mogła oddam krew. Lubie pomagać ludziom, bo z czasem i mi ktos pomoze. :)
    veronika-amka99.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. Bardzo mądrze napisane, nie często trafiam na tego typu posty. Pomaganie innym jest bardzo istotne, ale nie każdy potrafi myśleć o innych, egoizm w wielu przypadkach wygrywa.

    www.kwietniowaaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. Zawsze ceniłam osoby, ktore potrafiły dać k0omuś, jakikiejś obcej osobie jakąś cząstkę siebie. To piekinyb gest.

    julia-skorupka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń